من و تو

وبلاگی صمیمی با مطالب متنوع

من و تو

وبلاگی صمیمی با مطالب متنوع

ثروتمند بی پول!

هوا بدجورى توفانى بود و آن پسر و دختر کوچولو حسابى از سرما مچاله شده بودند. هردو لباس‌هاى کهنه و گشادى به تن داشتند و پشت در خانه مى‌لرزیدند.

پسرک پرسید: «ببخشین خانم! کاغذ باطله دارین» کاغذ باطله نداشتم و وضع مالى خودمان هم چنگى به دل نمى زد و نمى توانستم به آن ها کمکی کنم. مى‌خواستم یک جورى از سر خودم بازشان کنم که چشمم به پاهاى کوچک آن ها افتاد که توى دمپایى‌هاى کهنه کوچکشان قرمز شده بود.


گفتم: «بیایین تو یه فنجون شیرکاکائوى گرم براتون درست کنم.» آن ها را داخل آشپزخانه بردم و کنار بخارى نشاندم تا پاهای شان را گرم کنند. بعد یک فنجان شیرکاکائو و کمى نان برشته و مربا به آن ها دادم و مشغول کار خودم شدم. زیر چشمى دیدم که دختر کوچولو فنجان خالى را در دستش گرفت و خیره به آن نگاه کرد. بعد پرسید: «ببخشین خانم! شما پولدارین؟ »نگاهى به روکش نخ نماى مبل هایمان انداختم و گفتم: «من اوه نه!» دختر کوچولو فنجان را با احتیاط روى نعلبکى گذاشت و گفت: «آخه رنگ فنجون و نعلبکى‌اش به هم مى خوره.»


آن ها درحالى که بسته‌هاى کاغذى را جلوى صورتشان گرفته بودند تا باران به صورتشان شلاق نزند، رفتند.


فنجان هاى سفالى آبى رنگ را برداشتم و براى اولین بار در عمرم به رنگ آن‌ها دقت کردم. بعد سیب زمینى ها را داخل آبگوشت ریختم و هم زدم. سیب زمینى، آبگوشت، سقفى بالاى سرم، همسرم، یک شغل خوب و دائمى، همه این ها به هم مى آمدند.


صندلى ها را از جلوى بخارى برداشتم و سرجایشان گذاشتم و اتاق نشیمن کوچک خانه مان را مرتب کردم. لکه هاى کوچک دمپایى را از کنار بخارى، پاک نکردم. مى خواهم همیشه آن ها را همان جا نگه دارم که هیچ وقت یادم نرود چه آدم ثروتمندى هستم.


دلم می خواهد برای فردایی بهتر تلاش کنم.

نظرات 4 + ارسال نظر
سیستم وبلاگ دهی راحت بلاگ سه‌شنبه 6 فروردین 1392 ساعت 21:45 http://rahatblog.ir

rahatblog.ir
راحت بلاگ
با عرض سلام
سرویس وبلاگ دهی راحت بلاگ افتتاح شد بهترین سرویس وبلاگ دهی در ایران با امکاناتی بسیار عالی.صمیمانه از شما دوست عزیز دعوت میکنیم که به راحت بلاگ سر بزنید و وبلاگی بسازید و همیشه اپدید انجام بدید تا در دنیای عالی راحت بلاگ وارید شوید.به پر بازدید ترین وبلاگ در ماه سکه ی تماس بهار آزادی اهدا می شود.از دوستانتون هم دعوت کنید که سر بزنند.اگه عیب ونقصی در این سرویس مشاهده کردید صمیمانه پوزشش میطلبیم ولی شما لطفا در هر شرایط به فعالیتتون ادامه بدید.علت غیر فعال بودن هر امکان به این دلیله که راحت بلاگ تازه افتتاح شده و در حال رشد و بدون حمایت کسی روی پای خودش وایساده و انشاالله در اینده ی نزدیک امکانات درست خواهند شد.
برای همکاری با ما میتوانید به شماره تلفن09369075308 یا از داخل راحت بلاگ تماس حاصل فرمایید.
راستی راحت بلاگ در حال گرفتن انواع تبلیغات با قیمتی باور نکردنیست میتونید به قسمت تبلیغات هم یه سری بزنید.منتظر حضور شما هستیم
یاعلی
Rahatblog.ir
طراحی انواع سایت چت روم سرویس وبلاگ دهی انواع اموزشات 09369075308
Amirandesign.ir گروه طراحی امیران دیزاین
ایمیل راحت بلاگ: rahatblog@chmail.ir
چت روم ما rahatchat.ir
راحت بلاگ

خاله سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 22:09

سلام خاله حون عالی بود واقعا حس زیبایی خوشبختی ودیدن همه انچه داریم یعنی تشکر از خدا به خاطر داشته هامون -درضمن از دقت وسلیقه خوبت تو انتخاب مطالب لذت بردم

مرسی از لطف بی اندازه ات

آدینه شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 10:25 http://bachegonjeshk.mihanblog.com/l

سلام!
سال نو مبارک!
خیلی خوبه که امید به آینده، توجه به شکست ها ودرس گرفتن ازآنها، توکل به خدا و روحیه مثبت تومطالب شماهست.
سال خوبی روبرای شکاوخانواده گرامی از خداوندمنان درخواست می کنم.
حق!

سلام ممنون ازلطفتون

زینب پنج‌شنبه 22 فروردین 1392 ساعت 17:11 http://rahrovanezeinab.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
مثل همیشه مطالبتون عالیه
زحمت بکشید به جای اینکه پایین نظر جواب بدین پاشید بیایید تو وبلاگ نظر بدین

اووو.به این نکته جالب توجه نکرده بودم!! اکی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد